Zapri
banner
(0) izdelkov
V nakupovalni košarici nimate izdelkov
Filters
Preferences
Iskanje

Hujšanje na zdrav način – in kako težo tudi ohraniti?

Hujšanje na zdrav način – in kako težo tudi ohraniti?

V novem letu oziroma ob koncu starega si verjetno marsikdo za enega svojih ciljev v naslednjih 365 dneh zada izgubo določenega števila kilogramov. V ta namen se že januarja spravimo v telovadnico, si ukažemo, da bomo tja hodili najmanj šestkrat tedensko in si prepovemo naše najljubše prehranske užitke. Kaj kmalu nato opazimo, da nam motivacija začne popuščati.

Namesto, da bi šli v telovadnico, raje zjutraj še kakšno uro odspimo, saj smo imeli včeraj naporen dan, pri prehrani kar hitro popustimo, saj ne moremo mimo piškotov ali vrečke čipsa, ki nas gleda s police v trgovini, novi tekaški čevlji pa se prašijo v kotu, saj so nas ožulili in si jih ne upamo več obuti.

Na srečo izguba kilogramov oziroma po domače hujšanje ni tako zelo zapleteno, kot si predstavljamo. Večino ovir si namreč postavimo sami, v svoji glavi. Ko te ovire premostimo (in težje jih je premostiti kot fizične ovire), se nam bo odprla pot do bolj zdravega življenja in boljšega počutja v lastni koži.

Da bi vam pomagali na tej poti, smo vam pripravili pet učinkovitih nasvetov, ki vam bodo pomagali pri hujšanju in pri tem, da boste svojo novo telesno težo tudi obdržali. Zavedati se moramo, da magična tabletka, ki bi čez noč stopila naše odvečne kilograme, enostavno ne obstaja. Vendar je dobra novica ta, da je to, ali bomo shujšali ali ne, odvisno izključno in samo od nas, kar pomeni, da imamo ves nadzor v svojih rokah. Pa poglejmo, ali je hujšanje samo zdrava hrana in vaje za trebuh, ali boste morali storiti še kaj drugega.

NE SPREGLEJTE: Odpravite nespečnost in slabo počutje

Pet uporabnih in realnih nasvetov, kako shujšati na dolgi rok

1. Naj se vam pri hujšanju prav nikamor ne mudi

Prav vsi smo že kdaj na internetu iskali nore stvari, kot je »kako lahko shujšam 10 kilogramov v enem mesecu«, »hitra dieta« in podobno. Vemo, da ste to verjetno že velikokrat slišali in da vam ta stavek verjetno ni niti najmanj všeč, pa ga bomo vseeno ponovili še tu: vsaka velika sprememba zahteva svoj čas. Če želite shujšati in novo težo tudi obdržati, boste morali korenito spremeniti svoje navade in pravzaprav ves svoj življenjski slog.
Nekateri viri pravijo, da novo navado ponotranjimo že v najmanj 21 dneh, spet v drugih pa je zapisano, da osvajanje novih navad traja od dveh do osem mesecev. Kakorkoli že, diete, s katero boste v enem mesecu shujšali 10 kilogramov in to težo tudi obdržali, ni. Oziroma je tovrstna izguba kilogramov, čeprav je močno nezdrava, sicer mogoča a to je le kratkoročna rešitev, takoj, ko se boste takšne diete prenehali držati, pa bodo kilogrami kar prileteli nazaj.

2. Ko hujšate, se ne odrekajte najljubšim stvarem

Hujšanje - pregreha

Še ena težava je v hitrih dietah – ponavadi temeljijo na odrekanju. In medtem, ko si lahko na primer čokolado odrečete za teden ali dva, mogoče celo za mesec ali dva, vas bo daljše pomanjkanje vašega najljubšega živila naredilo nesrečne.

Seveda ne želimo povedati, da je prav, da vsak dan zmažete dve tablici mlečne čokolade ali dve vrečki čipsa, vendar tudi takšne razvade v zmernih količinah niso škodljive in prav je, da si kdaj privoščite kak priboljšek. Sploh pa, kolikokrat se vam je že zgodilo, da ste se poskušali odpovedati čokoladi, nato pa se vam je na neki točki kar zameglilo pred očmi in ste pojedli vso čokolado, ki vam je prišla pod roke?

Pri ljudeh je pač tako, da si vedno želimo ravno tistega, česar ne moremo imeti. Prepovedan sadež je najslajši, kot pravijo. In ko si enkrat prepoveste tisto, kar imate najraje, bo to v vaših očeh postalo še toliko bolj poželjivo.

3. Dieto in hujšanje kombinirajte s telovadbo

Če želite shujšati, morate v prvi vrsti spremeniti svoje prehranjevalne navade, vendar vam ne bo prav nič škodilo, če boste zraven tudi malo »pomigali«. Pravih in napačnih vrst telovadbe ni – vsako gibanje je dobro za vas, na vas pa je, da boste izbrali tisto obliko fizične aktivnosti, ki vam ustreza oziroma v kateri boste uživali.

Hujšanje - dieta

Če obožujete naravo, se vam ni treba potiti v mračnem in neprijetno-dišečem fitnesu, polnem neznancev. Pojdite raje na sprehod po gozdu, odpravite se na tek, osvojite katerega od okoliških hribov ali pa uporabite zunanje telovadne naprave, če imate blizu kak park ali igrišče, kjer so jih postavili. Če vam ni do skupinske vadbe, doma sedite na sobno kolo, izvajajte jogo ali pilates, ali pa si zavrtite kak posnetek plesa zumbe ali vaje za hujšanje in posnetku sledite.

Verjetno ste že kdaj po spletu iskali »vaje za roke«, »vaje za trebuh«, »vaje za zadnjico« in podobno, z namenom, da bi shujšali prav v določen del telesa. Morda vam gre na živce obseg trebuha, velika zadnjica ali viseča koža na rokah, a žal ali pa na srečo hujšanje ne deluje točno tako.

Naj vam povemo, da vaje za hujšanje kot take ne obstajajo. Oziroma vsaka fizična aktivnost tako ali drugače pripomore k izgubi kilogramov. Sicer obstajajo vaje, s katerimi lahko krepite določene skupine mišic – vaje za trebuh krepijo trebušne mišice, vaje za roke krepijo mišice rok in tako naprej, pri sami izgubi kilogramov pa je vseeno, s katero fizično aktivnostjo se ukvarjate. Bistvo hujšanja je namreč v tem, da porabimo več kalorij, kot jih vnesemo. Naše telo je namreč primerljivo s pečjo. Če v peč gorivo nalagamo hitreje, kot ga peč lahko pokuri, se bo to gorivo začelo nekje nalagati. Če pa v peč nehamo nalagati gorivo oziroma povečamo dovod kisika, ki pomaga pri izgorevanju, bo slej ko prej začela kuriti svoje zaloge. Podobno je s telesom. Če pokurimo več kalorij, kot smo jih vnesli, bo telo začelo energijo za delovanje črpati iz zalog, torej iz maščobe, ki se nam je nakopičila pod kožo.

S telovadbo je bolje začeti prej kot kasneje, saj ima poleg pomoči pri izgubi odvečnih kilogramov še ogromno drugih pozitivnih lastnosti.

NE SPREGLEJTE: Živite zdravo in recite ne boleznim

Izboljšuje razpoloženje. Za gibanje je dokazano, da lahko izboljša vaše razpoloženje in omili občutke anksioznosti in stresa. Ni naključje, da ljudem, ki kažejo znake depresije ali potrtosti, zdravnik svetuje, naj se čim več gibajo. Telovadba poveča občutljivost možganov na hormona serotonin in norepinefrin, ki lajšata potrtost. Nadalje z gibanjem tudi spodbujate proizvodnjo endorfina v svojem telesu – to je hormon, ki sproža pozitivne občutke in zmanjšuje bolečino.

Krepi mišice in kosti. Da boste s telovadbo okrepili svoje mišice, ste najbrž že vedeli.  Telovadba pomaga pri spodbujanju proizvodnje telesu lastnih antioksidantov, ki ščitijo celice pred poškodbami in pri sproščanju hormonov, ki izboljšujejo sposobnost mišic, da vpijajo aminokisline – te pospešujejo rast mišic in zavirajo njihovo razgradnjo. Pa ste vedeli tudi, da telovadba krepi tudi kosti? Če se redno gibljete, bodo vaše kosti manj lomljive in boste tako manj izpostavljeni tveganjem za resne poškodbe kosti. V mladih letih telovadba pomaga pri povečevanju gostote kosti, na stara leta pa pomaga pri preprečevanju osteoporoze.

Poveča nivo energije. Če se kdaj počutite zaspani in brez energije in vam ne pomaga še tako močna skodelica kave, poskusite narediti 20 počepov, 100 poskokov ali pa se nekaj minut ukvarjajte z jogo. Tudi, če se odpravite do najbližje trgovine ali svojega štirinožnega prijatelja peljete na kratek sprehod, boste opazili povišanje energije.

Telovadba zvišuje raven energije celo pri ljudeh, ki imajo katero od bolezni, ki napredujejo, recimo multiplo sklerozo.

Hujšanje - telovadba, sobno kolo

Izboljša zdravje. Z rednim gibanjem boste zmanjšali tveganje za kronične bolezni, kakršna je na primer sladkorna bolezen. Telovadba pomaga tudi pri ohranjanju zdrave kože, saj spodbuja pretok krvi po telesu, s tem pa posredno skrbi za obnavljanje vseh celic, tudi kožnih. Nadalje telovadba pomaga pri spodbujanju proizvodnje telesu lastnih antioksidantov, ki ščitijo celice pred poškodbami. Spodbujanje krvnega pretoka pomaga tudi pri ohranjanju zdravih možganov, saj vanje tako redno prihaja sveža kri ki, kot že rečeno, pomaga pri obnovi celic.

Pomaga pri boljšem spancu. Zaradi porabe zalog energije med telovadbo boste, logično, ponoči bolje spali, nadalje pa k boljšem spancu pripomore tudi povečanje telesne temperature med telovadbo.

4. Hujšanje naj ne bo mučenje

Nobena stvar na dolgi rok ne zdrži, če ni združljiva z našimi vrednotami in življenjskim stilom. Sicer smo že povedali, da gre pri hujšanju, če želite, da se bo obdržalo na dolgi rok, predvsem za spremembo celotnega življenjskega sloga, vendar si lahko zadevo vseeno olajšate s tem, da poiščete nekaj skupnih točk med vašim starim in novim stilom življenja.

NE SPREGLEJTE: Bodite fit in zdravi - skupaj z nami!

Predstavljajte si na primer, da na smrt sovražite tek. Lahko bi se sicer, če imate res močno voljo, vsak dan prisilili in odtekli par kilometrov, vendar bi bili vedno nesrečni že preden bi se odpravili teč, saj bi vedeli, kaj vas čaka, nesrečni bi bili med tekom in nesrečni bi bili po teku. Po drugi strani pa obožujete igranje iger na igralnih konzolah. Veliko novejših igralnih konzol nam ponuja možnost igranja z vsem telesom, ne le s prsti. Tako lahko igrate igre, v katerih plešete, se lovite in streljate ali igrate tenis in čeprav je igranje iger stereotipno rezervirano za lene ljudi, ki se jim ne da ven, v naravo, ampak raje čepijo doma za računalnikom, se lahko z zgoraj opisanimi igrami kar dobro spotite.

Hujšanje - yoga

5. Zdravo hujšanje = skrb zase!

Hujšanje v naši glavi ne sme biti pot do vitkejše postave, ampak pot do zdravja. Cilj ne sme biti izguba kilogramov, ampak to, da se boste v svoji koži bolje počutili. Lažje kot obskurnemu cilju »želim izgubiti 30 kilogramov«, ki si ga postavite samo zato, ker ste prepričani, da vas bo nižja številka na tehtnici sama od sebe osrečila, boste sledili cilju »želim si biti všeč, ko se pogledam v ogledalo« oziroma »želim prehoditi vse stopnice v naši stolpnici in se pri tem ne zadihati«. Kilogrami so namreč samo številka, ki sama po sebi ne pomeni ničesar, počutje in konkretni cilji glede vaših zmogljivosti pa so nekaj, pri čemer boste spremembo opazili takoj in boste tako tudi bolj zadovoljni z rezultati.
Poskusite na celo zadevo gledati nekoliko drugače kot ponavadi. Namesto da si za cilj postavite že prej omenjeno izgubo arbitrarno določene številke kilogramov, naj bo cilj skrb zase v vseh pogledih. To pomeni, da naj bo večkrat na jedilniku zdrava hrana, ki jo pripravite na različne okusne načine, da si vsak dan vzemite čas za sprostitev na način, kot vam najbolje ustreza, dnevno se gibajte ne zato, ker vam bo to pomagalo pri hujšanju, ampak ker določena vrsta gibanja v vas vzbuja užitek, pa naj bo to joga, plavanje, ples, tek, skratka, karkoli.

Ljudje vse prevečkrat hujšamo zato, ker si želimo potrditve iz naše okolice. Namesto tega naj potrditev pride iz nas samih.

Hujšanje - zdrava prehrana

Kako shujšati? Zdaj veste!

Zdravo hujšanje je torej najboljši način za izgubo odvečnih kilogramov. Zdrava hrana v kombinaciji s kakršno koli obliko telovadbe (kot smo že prej napisali, vaje za hujšanje kot take ne obstajajo). Zdaj, ko veste, kakšno je zdravo hujšanje, kako lahko shujšate in novo težo tudi obdržite, se le lotite dela. Podrite mentalne ovire, ki vas ovirajo na poti do zdravega in boljšega življenja, pustite času čas in se veselite vsakega, še tako majhnega uspeha.

Napišite komentar...