Prodaja izdelkov preko spletne trgovine je eden najboljših in najučinkovitejših načinov, da na spletu zaslužite nekaj denarja – še posebej, če iz takšnih ali drugačnih razlogov ne morete ali ne želite opravljati »klasične« službe ali pa poleg nje želite še dodaten zaslužek.
Obstajajo določene platforme, na katerih lahko postavite svojo spletno trgovino (imenujemo jih »software as a service« platforme oziroma s kratico SaaS).
Veliko bolj enostavna izbira, če imate že postavljeno spletno stran, pa je uporaba vtičnika, s pomočjo katerega boste lahko recimo Wordpressovo spletno stran nadgradili v spletno trgovino.
Ta opcija je odlična izbira za posameznike, ki so s svojo spletno kariero začeli na primer z blogom, s katerim so si zgradili bazo spletnih sledilcev, zdaj pa bi jim radi ponudili še izdelek ali storitev.
Izbira pravega vtičnika oziroma po angleško »plugina« bo pomembno pripomogla k številu strank, ki se bodo odločile za nakup pri vas.
Tako SaaS (software as a service) platforme, kot vtičniki za Wordpress imajo svoje prednosti. Pri slednjih je ena največjih prednosti ta, da lahko z njimi preprosto in v nekaj minutah nadgradite že obstoječo spletno stran in vam ni treba postavljati nove.
Tako kot SaaS platforme vtičniki danes že zagotavljajo izvrstno podporo uporabnikom, aktivne pa so tudi skupnosti uporabnikov, ki si med seboj priskočijo na pomoč ob zapletih.
Kako izberem pravi vtičnik?
Na tržišču je danes ogromno vtičnikov oziroma pluginov za spletne prodajalce. Seveda pa ni vsak vtičnik primeren za vsako vrsto spletne trgovine.
Nekateri so, na primer, bolj primerni za prodajo digitalnih izdelkov, kot so fotografije, glasba, e-knjige in podobno, medtem ko vam bodo drugi vtičniki bolj prav prišli pri prodaji fizičnih artiklov.
Če izvajate spletno prodajo s pomočjo tako imenovanega »drop shippinga« (način spletne prodaje, pri katerem prodajalec izdelkov nima na zalogi, ampak jih ob prodaji odkupi od tretje osebe in dostavi kupcu), se vam bo najbolje obnesel spet tretji vtičnik, ki zagotavlja primerno podporo za tak način prodaje.
Povedano na kratko, pri izbiri vtičnika morate premisliti, kaj boste prodajali in kaj boste potrebovali, da bo vaša spletna prodaja gladko potekala.
Sicer pa velja, ko izbirate vtičnik za spletno trgovino, upoštevati štiri najpomembnejše faktorje:
-
način plačila,
-
dizajn,
-
podporo
-
ter integracijo v aplikacije.
Način plačila: Ko se boste odločali za vtičnik za spletno trgovino, poskrbite, da ta podpira načine plačila, za katere želite, da jih stranke uporabijo, oziroma, za katere ste opazili, da so vašim kupcem najljubši. Podpora za različne načine plačevanja je lahko v vtičnik že vgrajena, lahko pa jo dodate s pomočjo razširitve.
Dizajn: Strankam je skoraj ravno tako kot izdelek pri odločanju, kje bodo opravili nakup, pomembna zasnova spletne trgovine. Vtičnik za spletno trgovino mora ponujati možnosti za enostavno prilagajanje videza in uporabe spletne trgovine, da boste lahko naredili trgovino čimbolj strankam prijazno.
Integracija: Da bo vaš posel rasel in se razvijal, boste potrebovali še veliko več kot samo spletno trgovino – na primer programsko opremo za vodenje računov, aplikacijo za trženje preko spletne pošte in podobno. Poskrbite, da bo izbrani vtičnik kompatibilen z vsemi storitvami, ki ste jih izbrali.
Podpora: Izberite vtičnik z dobro uporabniško podporo, saj se boste nanje lahko obrnili, če bo prišlo do kakšnih nejasnosti ali težav pri uporabi. Nekatere težave vas lahko stanejo precej denarja, če ostanejo spregledane ali, če jih ne rešujete na pravi način, zato je podpora lahko zlata vredna.
Vtičnik Pošte Slovenije - eShopProvider
Pošta Slovenije (oz. PS Moj paket d.o.o.) je razvila dostavni vtičnik, ki vam bo precej olajšal delo pri dostavljanju fizičnih artiklov strankam.
Vtičnik podpira platforme Prestashop, Woocommerce za Wordpress in Magento.
Kupci danes želijo dostavo paketov tudi na druge lokacije, ne samo na dom. V času, ko običajno delujejo dostavne službe, so ponavadi tudi uporabniki na delovnem mestu in lažje je, če lahko paket prevzamejo kar tam. Nekateri pa ne želijo dostave na dom, saj se bojijo, da bi tam paket prišel v napačne roke.
S pomočjo tega dostavnega vtičnika lahko stranki omogočite, da si sama izbere lokacijo, kjer bo paket prevzela, pa naj bo to doma, na pošti, na bencinskem servisu, paketomatu, v službi ali na drugem dogovorjenem mestu.
Kupci lahko izberejo tudi, da bodo paket prevzeli v Paketomatu Pošte Slovenije po njihovi izbiri.
Seznam lokacij, kot so poštne poslovalnice, bencinski servisi in Paketomati, se redno posodablja neposredno iz strežnikov Pošte Slovenije.
Vtičnik ne bo olajšal življenja le kupcem, temveč tudi vam. Podjetniki, ki s prodajo svojih izdelkov šele začenjajo, morajo namreč za večino stvari skrbeti sami in tako pogosto zmanjka časa za razvijanje izdelkov in druge ustvarjalne podvige, zaradi katerih ste se sploh podali v podjetništvo. Včasih se, na primer, lahko zgodi, da kupec iz takšnega ali drugačnega razloga želi vpogled v trenutno lokacijo njegovega paketa, in preverjanje lokacije lahko prodajalcu vzame ogromno časa. Dostavni vtičnik Pošte Slovenije vam omogoča enostavno sledenje paketom, tako da boste lahko hitro potolažili kupce, ki jih skrbi, kje se nahaja njihov paket.
Dostavni vtičnik Pošte Slovenije je brezplačen.
Woocommerce
Woocommerce je med najbolj priljubljenimi, če ne kar najbolj priljubljen vtičnik za Wordpress. Ponuja na stotine dodatkov in tem, ki bodo vašo spletno trgovino vizualno približali kupcu in jo naredili enostavno za uporabo. Količina tem in razširitev vam omogoča, da si spletno trgovino prilagodite po svojih željah in dodajate nove in nove funkcije, s katerimi naredite svojo spletno trgovino še bolj privlačno za kupce.
Woocommerce podpira prodajo fizičnih in digitalnih izdelkov. Z vtičnikom Woocommerce boste lahko v svoji spletni trgovini kupcem ponujali e-knjige, fotografije, programsko opremo, glasbo in podobno, pa tudi izdelke, ki jih je mogoče prijeti v roke.
Omogoča vam prodajo izdelkov preko partnerskega marketinga. Tega se pogosto poslužujejo spletni vplivneži ali influencerji (v angleščini je znan pod imenom »affiliate marketing«), pomeni pa, da oglašujete izdelek tretje osebe in za vsak nakup, opravljen preko vaše spletne strani, dobite odstotek od prodaje. Z vtičnikom Woocommerce lahko produkte, ki jih oglašujete preko partnerskega marketinga, dodate na svojo spletno stran.
Woocommerce je odličen vtičnik za tiste, ki želijo imeti natančen pregled nad svojim inventarjem. Ponuja različna orodja, s katerimi lahko nadzirate in enostavno upravljate zalogo izdelkov, ki jih ponujate, ali to odgovornost predate upravljavcu spletne trgovine.
Plugin ima vgrajeno podporo za vse pogosto uporabljane načine plačevanja, preko razširitev pa lahko dodate še vrsto drugih. Woocommerce zna izračunati ceno pošiljanja in morebitne davke.
Odlikuje ga tudi odlična podpora uporabnikom. Na voljo je obširna dokumentacija, ki vam bo pomagala uporabljati Woocommerce. Poleg tega vtičnik ponuja uradno podporo, obstaja pa tudi aktivna skupnost uporabnikov, na katere se lahko obrnete preko forumov in drugih platform.
Easy Digital Downloads
Easy Digital Downloads je vtičnik za Wordpress, ki je v prvi vrsti namenjen prodaji digitalnih izdelkov, za razliko od drugih vtičnikov, ki podpirajo tudi prodajo fizičnih produktov.
S pomočjo Easy Digital Downloads vtičnika boste lahko ustvarili funkcionalno spletno prodajalno digitalnih izdelkov, v kateri se bodo kupci počutili kot doma.
Predvsem je EDD prilagojen prodaji lastnih izdelkov – za partnerski marketing boste morali namestiti razširitve.
Sicer pa je Easy Digital Downloads izjemno preprost in intuitiven za uporabo. Tudi začetniki v spletni prodaji bodo zlahka in v zelo kratkem času ugotovili, kako lahko dodajajo izdelke v svojo spletno trgovino.
Vtičnik ponuja vrsto razširitev, s pomočjo katerih boste spletno trgovino prilagodili svojemu produktu in svojim kupcem – dodajate lahko na primer načine plačila in platforme za oglaševanje. Sicer pa Easy Digital Download ponuja poleg razširitev tudi lepo število tem (oziroma videzov), ki so bile ustvarjenje prav za ta vtičnik. Če vam nobena od njih ni všeč, pa boste zadovoljni tudi z dejstvom, da je EDD kompatibilen s skoraj katerokoli Wordpressovo temo.
Podpore za uporabnike tega vtičnika ne manjka – najdete jo lahko na forumih, v navodilih za uporabo v obliki videoposnetkov in celo klepetalnic. Premium uporabniki vtičnika imajo pri podpori prednostno obravnavo, tako da se vam splača razmisliti tudi o tej možnosti.
Shopp
Shopp je plačljiv vtičnik za Wordpress, ki ga kljub podobnosti imen ne gre zamenjevati s Shopifyjem, o katerem pišemo nekoliko nižje. Obstaja že več let in v tem času je bil deležen sprememb in popravkov, ki zagotovo koristijo uporabnikom. Ponuja več funkcionalnosti kot marsikateri drug vtičnik, a zahteva nekoliko več časa, da ga osvojite.
Preko vtičnika Shopp lahko enostavno dodajate različne variacije izdelkov (na primer barve). Omogoča tudi prodajo naročnin s poskusnim obdobjem, po katerem lahko nastavite, na koliko časa se bodo izvajale obnovitve.
Vgrajene ima uporabne možnosti pošiljanja in plačil. Med drugim ponuja možnost plačevanje preko Googlove blagajne ali Paypala. Preko Shoppa lahko kupcem ponudite brezplačno poštnino, fiksne stroške pošiljanja ali prilagojene glede na količino ali težo pošiljke.
Shopp vam omogoča ogled naročil, ne boste pa si, kot to omogočajo nekateri drugi vtičniki, mogli ogledati števila prodaj v določenih časovnih obdobjih. Ravno tako ne ponuja avtomatskega sledenja najbolje oziroma najslabše prodajanih izdelkov. Omogoča pa vam ogled izdelkov, pri katerih bo zaloga kmalu ali pa je že pošla.
Shopify
Shopify je platforma za spletne trgovine, ki hitro pridobiva na veljavi zaradi preprostosti uporabe. Gre za samostojno platformo, ki pa jo je mogoče integrirati z Wordpressom preko različnih vtičnikov.
WP Shopify je brezplačen vtičnik, ki vam omogoča povezavo vašega Shopify računa z Wordpressom. S pomočjo tega vtičnika lahko izdelke z vaše Shopify trgovine prikažete na vaši Wordpressovi strani, od koder jih lahko kupci tudi naročajo. Uporabniki lahko preko Shopifyjevih gumbov za nakup dodajajo izdelke v košarico na vaši strani. WP Shopify Premium pa je plačljiv vtičnik, ki vam ponuja mnoge napredne opcije. Vtičnika med seboj nista povezana in prihajata izpod rok različnih razvijalcev.
Shopify je enostaven tudi za nevešče uporabnike, saj sam poskrbi za skoraj vse – izračun davkov, povezovanje z različnimi načini plačila … Všeč vam bo dejstvo, da lahko preko Shopifyja prodajate vse vrste izdelkov, tako fizične kot digitalne. Če ste, na primer, napisali knjigo, vam jo bo Shopify omogočil prodajati tako v digitalni kot fizični obliki – tako si bodo lahko kupci sami izbrali, katera možnost jim je bližja.
S pomočjo Shopifyja lahko prodajate tudi na drugih platformah, omogoča vam na primer ustvarjanje trgovine na Facebooku ali na Pinterestu. Shopify vam omogoča tudi enostaven nadzor nad zalogo.
Zaključek
Kot rečeno, ni vsak vtičnik primeren za vse trgovce in vse situacije. Priporočljivo je, da si spletni trgovci vzamejo nekaj časa in preizkusijo več različnih vtičnikov, preden se odločijo za tistega, ki se bo po njihovem mnenju najbolje obnesel.
Če nimate časa za preizkušanje, pa preberite zgornje opise in si izberite enega od petih vtičnikov za spletno prodajo, s katerimi bo vaša spletna prodajalna zasijala.