Iskanje
Nazaj na blog

Wordpress za začetnike – kratek vodič za dolgotrajen uspeh

Wordpress za začetnike – kratek vodič za dolgotrajen uspeh

V današnjem svetu je vaša prisotnost na svetovnem spletu eden najpomembnejših faktorjev, ki imajo velik vpliv na uspeh vašega podjetja ali trgovine.

Za spletno prisotnost nekateri uporabljajo kar profile na različnih socialnih omrežjih, veliko boljša izbira pa je lastna spletna stran.

Nekateri podjetniki se izdelave svoje spletne strani lotijo sami, a to je dolgotrajno delo, še posebej za tiste, ki imajo poleg tega tudi druge obveznosti. Spet drugi pa za to zahtevno nalogo najamejo podjetje ali posameznika, ki se s tem ukvarja.

V vsakem primeru obstaja ogromna možnost, da bo vaša spletna stran izdelana ravno na spletni platformi Wordpress.

Ravno zaradi njegove popularnosti je dobro, da imate Wordpress v svojem malem prstu. Tudi, če nameravate izdelavo in optimizacijo spletne strani (tudi o tej več v nadaljevanju) prepustiti zunanjemu izvajalcu, je dobro, da osvojite vsaj osnovna znanja glede uporabe platforme. Nikoli namreč ne veste, kdaj se bo pojavila napakica, ki jo želite odpraviti še isti trenutek, oseba, ki je za vas izdelala spletno stran, pa ne bo dosegljiva.

V vodiču, ki je pred vami, boste našli zakladnico znanj za osnovno, a zadostno znanje uporabe Wordpressa, ogromno informacij pa lahko najdete tudi na spletu – stavite lahko, da je večina spletnih strani, kjer boste iskali informacije o Wordpressu, postavljenih ravno na tej platformi.

Kaj je Wordpress?


Wordpress je brezplačna in najbolj popularna platforma za postavitev spletne strani.

Preko tretjina strani, ki so danes na spletu, je narejena v Wordpressu.

Wordpress lahko opišemo kot odprtokodni sistem za upravljanje vsebin. V takšni ali drugačni obliki obstaja že od leta 2003.

Z Wordpressom si lahko naredite spletno stran po vaših željah in okusu. Z Wordpressom si lahko postavite blog, forum, poslovno spletno stran, spletni življenjepis ali spletno trgovino.

Postavljanje spletnih strani z Wordpressom je primerna tako za začetnike kot za tiste, ki bi radi svoji spletni strani dali tisto nekaj več in jo naredili še boljšo in še bolj zanimivo za uporabnike.

Kako narediti spletno stran z Wordpress?


Omenili smo, da nekateri svojo spletno prisotnost gradijo na socialnih omrežjih, kot so Facebook, Instagram in v zadnjih mesecih tudi TikTok.

Medtem ko so to gotovo enostavnejše in cenejše opcije, saj je uporaba socialnih omrežij razen oglaševanja brezplačna, pa ima zagotovo določene slabosti, zaradi katerih je boljše, da svojo spletno prisotnost gradite na lastni spletni strani.

Glavna slabost je, da vaš profil na socialnih omrežjih ni zares vaš in v primeru, da pride pri vašem socialnem omrežju do kakršnekoli napake, lahko izgubite vse (bazo sledilcev, oglaševalske kampanje, stare objave …) in jih ne morete dobiti nazaj.

Mnogo boljša opcija je, da nekaj evrov vložite v izdelavo prave spletne strani, ki bo samo vaša in kjer boste lahko podatke, kot je baza sledilcev, enostavno pridobivali in še enostavneje izvažali nekam, kjer ne bodo v nevarnosti, če pride do nepravilnosti.

Če si boste izdelali svojo spletno stran, je priporočljivo, da za to uporabite platformo Wordpress.

Wordpress svojim uporabnikom ponuja enega izmed najbolj enostavnih uporabniških vmesnikov. Z njim si lahko povsem zadovoljivo spletno stran ustvari tudi nekdo, ki se s programiranjem spopada prvič, saj je uporaba povsem intuitivna.

Z veseljem pa se ga poslužujejo tudi napredni uporabniki, saj jim ponuja možnosti za nadgradnjo spletne strani, ki jih je težko izvesti samo z osnovnim znanjem. A danes lahko znanja in navodila za karkoli poiščemo praktično v trenutku, zato vam tudi napredna uporaba Wordpressa ne bi smela predstavljati težav, tudi, če ste laik.

Pred izdelavo potrebujete domeno (ime vaše spletne strani brez velikih črk in presledkov ter s pripono .si, .com, .org ali podobno).

Potrebovali boste tudi gostovanje. Ko imate oboje, si lahko namestite Wordpress in začnete z ustvarjanjem vaše spletne strani.

Videz spletne strani lahko popolnoma prilagodite vašim željam in željam strank. Wordpress vam ponuja več tisoč tem, tako brezplačnih in plačljivih, s katerimi lahko določite, kako bo vaša spletna stran izgledala.

Zanimivi so tudi raznorazni vtičniki, ki vam omogočajo dodajanje posebnih elementov – recimo povezave do vaših profilov ali strani na socialnih omrežjih, vaše fotografije na začetni strani, predstavitve vašega poslanstva in podobno.

Kako postaviti spletno trgovino z Wordpress?


Če želite na svoji spletni strani poleg vsebin ponuditi tudi izdelke ali storitve, morate stran predelati v spletno trgovino. To storite z uporabo različnih platform, preko katerih lahko nastavite način plačevanja in dostave, ki samodejno spremljajo in posodabljajo vašo zalogo itd. Ta platforma mora biti kompatibilna z Wordpressom.

Pri izbiri vtičnika oziroma platforme za izdelavo spletne trgovine bodite pozorni, da je kompatibilen z ostalimi orodji, ki jih želite uporabljati (računovodske storitve, marketing in tako naprej), da podpira načine plačevanja, ki ustrezajo tako vam kot vašim kupcem, da imajo kakovostno uporabniško podporo, na katero se lahko obrnete v primeru kakršnih koli težav in da vam omogoča, da si postavite čudovito spletno trgovino, kamor se bodo stranke zaradi njene vizualne privlačnosti rade vračale in se odločale za nakupe pri vas.

Pred izdelavo vaše spletne trgovine pa ne pozabite izdelati tudi poslovni načrt, v katerem določite jasno zastavljene cilje. Tako boste lahko že v procesu izdelave spletne trgovine le-to prilagajali tako, da bo imela čim-več obiskovalcev in posledično čim-več kupcev. Veliko boljša opcija kot to, da bi postavili spletno stran, ugotovili, da ne ustreza vaši ciljni skupini, nato pa bi morali iti povsem od začetka.

Ali je Woocommerce spletna trgovina dobra izbira?


Vse zgoraj naštete lastnost vsebuje platforma Woocommerce.

CMS platforma Woocommerce je brezplačna odprtokodna platforma, ki jo je mogoče namestiti na obstoječo spletno stran.

Ponuja vam številne možnosti prilagajanja spletne strani vašim željam in potrebam. Poleg brezplačnih funkcij ima tudi nekaj plačljivih. Je med najbolj priljubljenimi tovrstnimi orodji tako pri lastnikih spletnih trgovin kot pri razvijalcih.

Woocommerce podpira prodajo tako fizičnih kot digitalnih izdelkov, tako da se vam ne bo potrebno odločati, katero možnost boste izbrali.

Avtomatsko izračuna, kakšen bo za stranko strošek pošiljanja kupljenega izdelka, če se bo odločila za nakup preko spleta in dostavo na dom.

Če za promocijo svojih izdelkov in storitev radi sodelujete z blogerji in drugimi vplivneži oziroma »influencerji«, potem je Woocommerce prava izbira za vas, saj podpira izvajanje tako imenovanega partnerskega oziroma »affiliate« marketinga.

Ponuja vam možnost natančnega pregleda zaloge in njeno redno posodabljanje.

Je izredno fleksibilna, saj omogoča dodajanje neskončnega števila izdelkov, razvrščenih v neskončno število kategorij in podkategorij.

Je enostaven za uporabo, tako da vam ni potrebno biti strokovnjak, če želite postaviti priljubljeno in efektivno spletno trgovino.

Omogoča optimizacijo, ki vam bo pomagala na spletno stran pripeljati več potencialnih strank. Ker je to izredno varna platforma, vam ni potrebno skrbeti, da bi prihajajo do zlorabe podatkov vaših kupcev.

Spletno trgovino, postavljeno na platformi Woocommerce, lahko na enostaven način spreminjate in prilagajate navadam vaših uporabnikov (več o tem v spodnjem poglavju o Google Analytics).

Bolj izkušenim uporabnikom omogoča poseg v kodo, medtem ko bodo lahko laični uporabniki izbirali med pred nastavljenimi funkcijami. Omogoča vam namestitev velikega števila vtičnikov, s katerimi lahko prilagajate spletno stran, vendar lahko po drugi strani preveč naloženih vtičnikov upočasni delovanje spletne strani.

Sklep: Platforma Woocommerce je brezplačna, enostavna za uporabo in ponuja številne možnosti za izdelavo vaše spletne trgovine, tako da je zagotovo dobra izbira.

Zakaj je pomembna hitrost (in SEO) vaše spletne strani?


Hitrost nalaganja elementov spletne strani je pomemben element, ki prispeva k temu, koliko časa bo stranka prebila na vaši spletni strani. Ena bolj frustrirajočih stvari brskanja po spletni strani je namreč počasno odpiranje, nalaganje slik in drugih grafičnih elementov …

In preveč čakanja lahko stranko odvrne in jo pripravi do tega, da bo spletno stran zapustila, še preden bo na njej opravila nakup vašega izdelka ali storitve.

Po nekaterih podatkih uporabnike spletna stran odvrne že, če se odpira dlje kot dve sekundi. Zato morate seveda poskrbeti, da se vaša spletna stran odpira hitro in tekoče.

Obstaja mnogo načinov za pohitritev nalaganja strani.

Eden od ključnih je, da izberete gostovanje, primerno za število obiskovalcev vaše spletne strani.

Nalaganje fotografij lahko pohitrite z uporabo katerega od spletnih orodij, ki zmanjšajo njihovo velikost, a hkrati ne zmanjšajo njihove kakovosti. Nekatera orodja lahko omogočite tudi neposredno v Wordpressu.

Da obiskovalci sploh lahko brskajo po vaši spletni strani, jo morajo najprej najti.

Večina uporabnikov svetovnega spleta ne obiskuje neposredno spletnih strani, ampak uporabljajo iskalnike (najpopularnejši je seveda Google), s katerimi iščejo po ključnih besedah - primeri so na primer »zimske gume«, »horoskop«, »recept za čokoladno torto«, »vtičnik za Wordpress« in podobno.

Vaša naloga oziroma naloga podjetja, ki ga boste najeli za to, je, da poskrbi(te), da se bo ob vpisu ključne besede po vaši izbiri vaša spletna stran pojavila čim višje med zadetki na Googlu. Ta proces imenujemo optimizacija spletnih strani oziroma po angleško »Search Engine Optimisation« - SEO.

To lahko med drugim storite s SEO članki. To so vsebine, v katerih se v določenem odstotku pojavlja ključna beseda. Namen je, da se takšen članek, ko vpišete iskano frazo v iskalnik, med rezultati pojavi čim višje. Izberite relevantne ključne besede, ki vam bodo pomagale do večje konverzije – pretvarjanja obiskovalcev v kupce.

Kaj vam pomaga dejstvo, da ključno besedo »recept za kruh« ljudje iščejo par tisočkrat na dan, če se vi ukvarjate s prodajo kozmetike?

A danes je spletnih strani veliko, kar pomeni, da je konkurenca za prve pozicije na Googlu huda in bo potrebno še veliko več kot SEO članki.

Ključne za dobro uvrstitev so kvalitetne vsebine, ki bralca zadržijo na strani.

Povezave, ki z večjih, bolj prepoznavnih spletnih strani vodijo na vašo, bodo Googlu dale vedeti, da je tudi vaša stran kakovostna in jo bo med rezultati prikazoval višje.

Je AMP (Accelerated Mobile Pages) vtičnik potreben?


AMP je odprtokodni brezplačni vtičnik za Wordpress, ki pomaga pohitriti delovanje spletne strani.

Kot pove njegovo ime, natančneje besedica Mobile, je bil zasnovan za prilagajanje spletnih strani za ogled na mobilni napravi. Ogromen delež uporabnikov spleta namreč do vsebin dostopa na svojem pametnem telefonu.

Še posebej je priporočljiva uporaba vtičnika AMP za bloge in spletne strani, ki so bogate z vsebinami, saj vtičnik omogoči hitrejše nalaganje.

Vtičnik AMP ni ne prvo, ne edino orodje za pospeševanje spletne strani. V zgornjih primerih je priporočljiv, v nekaterih primerih pa ga lahko brez problema izpustite.

Ne pozabite na Google Analytics na vaši Wordpress strani!


Če ste o izdelavi ali optimizaciji spletne strani že nekaj časa razmišljali, potem vam je na ušesa zagotovo že prišla besedna zveza »Google Analytics« ali »analitika«.

Povedano enostavno, gre za orodje, s pomočjo katerega spremljate odziv kupcev na vaše vsebine, že omenjeno konverzijo (pretvarjanje obiskovalcev spletne strani v kupce) in uspešnost vašega oglaševanja – skratka, promet na vaši spletni strani.

S pomočjo Googlove analitike lahko pridobivate dva tipa podatkov – podatke o obiskovalcih takoj po tem, ko kliknejo na vašo spletno stran, in podatke o obiskovalcih, ki so na vaši spletni strani.

V prvo skupino spadajo na primer demografski podatki (starost, spol, …). Ti podatki vam bodo pomagali določiti na primer, katera je vaša ciljna skupina, saj ji morate prilagajati tako vsebine na vaši spletni strani kot načine oglaševanja. Zelo težko bi vplivali na to, katera demografska, starostna, … skupina se največkrat mudi na vaši spletni strani, lahko pa si med obiskovalci izberete določeno ciljno skupino glede na starost, spol ali finančno situacijo in spletno stran prilagodite tako, da jim zagotovite najboljšo možno uporabniško izkušnjo in poskrbite, da ne bodo samo obiskovalci vaše spletne strani, temveč bodo postali tudi kupci.

Drugi tip podatkov, ki jih lahko pridobite s pomočjo Google Analytics, pa so podatki o vedenju kupcev na vaši spletni strani.

Kam kliknejo, ko pridejo na dno vaše strani? Kaj najmanjkrat kliknejo, kje se najdlje zadržijo? Tudi ti podatki vam pomagajo urediti vašo spletno stran in jo narediti uporabnikom čimbolj prijazno.

Podatki o vedenju uporabnikov spletne strani med drugim vključujejo še, kako dolgo je uporabnik ostal na spletni strani, katero podstran je zapustil hitreje kot običajno oziroma hitreje, kot bi si želeli, katera je prva stran vaše spletne strani, na kateri uporabniki »pristanejo« s klikom na povezavo in katera je zadnja, ki si jo ogledajo, preden zapustijo stran, ter podatki o tem, katera je najbolj priljubljena pot, po kateri obiskovalci »potujejo« po vaši spletni strani.

Za razliko od prvega tipa podatkov lahko pri drugem tipu s spreminjanjem vaše spletne strani seveda spreminjate tudi vedenje uporabnikov. Če vidite, da se večini obiskovalcev zatakne, ko iščejo določen gumb, potem je bolje, da ta gumb nekoliko spremenite – ga postavite na bolj vidno mesto, ga povečate, dodate puščico, in tako dalje.

Podatki o vedenju uporabnikov spletne strani naj vam služijo kot smernice, da boste stran naredili še boljšo in še bolj kakovostno.

Zaključek


Oboroženi z vsemi potrebnimi znanji se lahko lotite postavljanja zanimive in učinkovite spletne strani oziroma spletne trgovine in njene optimizacije.

Seveda pa obstaja možnost, da za oboje najamete podjetje, ki bo delo opravilo namesto vas, tako da se boste lahko posvetili svojemu poslu.

Na tržišču jih je kar nekaj – izberite pa seveda tistega, ki vam za najbolj razumno ceno ponuja največ, tako v smislu količine kot kakovosti.

In ko boste stran in trgovino že imeli, ne pozabite preveriti še naš vtičnik za spletne trgovce – eShopProvider. Z njim si lahko vaši kupci na enostaven način izberejo poljubno točko prevzema (paketomat, poštno poslovalnico ali bencinski servis). Preverite …

Komentarji
Napiši komentar Zapri okno za komentiranje
Please leave this blank