Upravljanje spletne trgovine lahko vzame veliko časa, še posebej, če zanjo niste izbrali primernega vtičnika in bodo zato vaši kupci imeli veliko vprašanj glede opravljanja nakupa, zlasti glede načina plačila in dostave.
Odgovarjanje na tovrstna vprašanja vam lahko vzame veliko časa, hkrati pa tudi zmanjša možnost, da bo stranka opravila nakup, saj je proces preveč dolgotrajen.
Zato je pomembno, da za svojo spletno trgovino izberete plačilni sistem, ki bo za vaše kupce enostaven za uporabo, vam pa bo prihranil čas, ki ga boste tako lahko porabili za razvijanje novih poslovnih idej.
Med katerimi plačilnimi sistemi lahko izbirate?
Cilj vsake spletne trgovine je, da kupca čim dlje zadrži na svoji strani in da kupec na koncu opravi nakup.
Od tega ga pogosto lahko odvrne slabo izbran način plačila, ki mu ne ustreza, zato izdelka ne bo kupil pri vas, temveč pri konkurenci, ki omogoča način plačila, ki ga kupec želi. Zato v svoji spletni trgovini omogočite več različnih načinov plačila, saj si tako povečate možnosti, da bodo ljudje kupili izdelke pri vas.
V Sloveniji so trenutno najpogostejši načini plačila v spletnih trgovinah: plačilo s kreditno kartico, plačilo po položnici, oziroma predračunu, plačilo ob povzetju ter plačilo z Moneto. Vse bolj pa je priljubljeno tudi plačevanje preko sistema Paypal.
-
Plačilo preko predračuna
Plačilo preko predračuna velja za enega najbolj priljubljenih v spletnih trgovinah v Sloveniji, saj kupci temu načinu zelo zaupajo. Ko kupec naroči izdelek, na svoj elektronski naslov prejme predračun, ki je bil avtomatično poslan z izbrane spletne trgovine. Ko kupec plača predračun, mu ponudnik izdelek pošlje. Ta način je prijazen vsem kupcem, saj lahko predračun plačajo fizično na pošti ali banki, ali pa elektronsko, prek spletne banke. Hkrati pa so s tem načinom zadovoljni tudi prodajalci, saj je odveč strah, da kupec izdelka ne bi prevzel ali plačal.
-
Plačilo ob povzetju
Plačilo po povzetju je za kupce zelo prijeten način plačila izdelkov iz spletnih trgovin, saj izdelek plačajo šele, ko ga prejmejo. Zato ta način plačevanja uživa največjo stopnjo zaupanja. Vse več prodajalcev pa ta način umika iz palete možnosti načina plačila, zaradi številnih slabih izkušenj. Če kupec poslanega izdelka namreč ne prevzame in plača, dostavljalec paket pošlje nazaj prodajalcu in mu zaračuna stroške storitve.
-
Moneta
Moneta je enostaven način plačevanja z mobilnim telefonom. Kupec izdelek preprosto plača z nekaj kliki. Znesek, ki ga je plačal z Moneto pa poravna na koncu meseca, ko prejme račun za mobilne storitve. Mnogim je ta način plačevanja zelo pri srcu, saj vsa plačila opravijo na koncu meseca z le enim računom.
-
Plačevanje s kreditno kartico
Plačilo s kreditno kartico uvrščamo med zelo enostavne vrste plačil, saj od kupca zahteva le nekaj klikov in vpis številke kreditne kartice. Čeprav gre za zelo enostavno plačevanje, so kupci do tega načina pogosto zelo nezaupljivi, zlasti, če vaše podjetje še ni zelo uveljavljeno, saj obstajajo možnosti zlorab. Nekateri si sicer omislijo tako imenovane predplačniške kartice, na katere pred opravljanjem nakupa naložijo točno določeno vsoto denarja in nato nakup opravijo s predplačniško kartico. Tako se izognejo možnosti zlorabe in izgube večje količine denarja.
-
Sistem Paypal ali kateri drugi plačilni sistem
Gre za različne sisteme plačevanja s kreditno kartico, ki veljajo za veliko bolj varne in zaupanja vredne. Izbrani sistem na spletu hrani podatke o bančnih karticah, s katerimi oseba opravlja spletne nakupe. Ko želi kupec plačati nek izdelek v spletni trgovini, mu tako ni treba vnašati številke kartice v spletno trgovino, temveč le označi, da bi plačal s Paypalom ali katerim drugim plačilnim sistemom. Denar se tako nakaže preko Paypala ponudniku izdelka, kupcu pa so prihranjene skrbi, da bo njegova kartica zlorabljena.
Ko se boste odločali, kateri plačilni sistem izbrati za svojo spletno trgovino, se držite pravila, da omogočite več različnih načinov plačevanja. Upoštevajte tudi, kakšne stranke pričakujete v svoji spletni trgovini. Če prodajate izdelke, namenjene predvsem srednji in starejši generaciji, nujno vključite vsaj možnost plačila po predračunu, in če ne boste imeli veliko slabih izkušenj, tudi plačilo ob povzetju. Mnogi starejši namreč niso vešči uporabe digitalne tehnologije in spletnemu plačevanju ne bodo zaupali. Zato si z možnostjo fizičnega plačila povečate možnost, da bodo izdelek kupili pri vas.
Če pa so vaši izdelki namenjeni pretežno mlajši in tudi srednji generaciji, pa naj prevladujejo večinoma možnosti elektronskega plačevanja. Gre namreč za generaciji, ki ves čas bijeta bitko s časom, zato si želita spletne nakupe opraviti hitro, z nekaj kliki.
Ali vse platforme omogočajo plačilo z različnimi plačilnimi sistemi?
Ko boste na noge postavljali svojo spletno trgovino, boste najprej morali izbrati platformo, preko katere bo delovala, načine plačila ter načine dostave. Pri izbiri platforme bodite pozorni na to, ali ustreza vašim zahtevam, ali jo boste znali uporabljati, ter katere sisteme plačevanja omogoča.
Tukaj vam predstavljamo 3 najbolj priljubljene, ki omogočajo tudi vgraditev brezplačnega spletnega vtičnika Pošte Slovenija, ki izbiro načina dostave poenostavi in avtomatizira, ter vam tako prihrani veliko dragocenega časa in skrbi.
-
PrestaShop
Platforma PrestaShop je enostavna za uporabo in njeno upravljanje. Ko se odločite za njeno namestitev, morate najprej izbrati ali želite različico, ki deluje na spletu v oblaku, ali različico, ki si jo prenesete na svoj računalnik.
Upravljanje spletne trgovine je preprosto, saj vam opravilna stran ponuja vsa orodja, ki jih potrebujete za uspešno poslovanje in upravljanje. Spremljate lahko trende obiska trgovine in nakupov, kar vam lahko služi pri ustvarjanju bodočih oglaševalnih kampanij, sami lahko izdelate pregledne kataloge izdelkov, enostavno urejate vso administracijo, spreminjate cene artiklov, načine in možnosti dostave, omogočite plačevanje z različnimi valutami, shranite in uporabljate podatkovno bazo kupcev in še mnogo drugega. S platformo PrestaShop tako ne boste potrebovali kupovati nobenega dodatnega spletnega orodja za upravljanje spletne trgovine.
-
Vse kar potrebujete za spletno trgovino na enem mestu
Ob vstopu na spletno trgovino kupca pričaka moderen izgled trgovine, z velikimi slikami, drsnikom, ki omogoča hiter pregled najnovejših izdelkov, jasno vidna znižanja … Ravno tako lahko ob ustvarjanju spletne trgovine izdelke razporedite v pregledne kategorije, ki bodo kupcem olajšale iskanje v vaši spletni trgovini.
PrestaShop omogoča tudi ustvarjanje uporabniškega računa, kar pomeni, da vašim strankam lahko omogočite, da si ustvarijo lasten uporabniški račun, ki jim bo prinesel dodatne popuste, vi pa si s tem počasi gradite bazo zvestih strank. Ravno tako vam PrestaShop omogoča storitev prijavljanja na e-novice, v kolikor se želite posluževati tudi e-oglaševanja.
Ker PrestaShop sledi sodobnim trendom, bo vaša spletna trgovina lepo vidna in dostopna tako na računalnikih, kot tudi na mobilnih telefonih in tablicah, ravno tako pa lahko z mobilnega telefona tudi opravljate svojo spletno trgovino, kar vam omogoča še večjo fleksibilnost.
-
Sistemi plačevanja, ki jih omogoča PrestaShop
Ko postavljate spletno trgovino v platformi PrestaShop, morate v enem izmed prvih korakov izbrati tudi načine plačila, ki jih boste omogočali v svoji spletni trgovini. PrestaShop ponuja več kot 100 različnih načinov plačevanja, med katerimi je večina elektronskih načinov za različne operacijske in plačilne sisteme. Nekatere možnosti izvajanja plačila so brezplačne, druge je potrebno zakupiti. Na spletni strani PrestaShop-a se nahaja poglavje s kratkim opisom vseh možnosti plačevanja, ki jih ponujajo. Med drugim tudi možnost plačevanja vnaprej, po obrokih, z različnimi sistemi, ki jih ponujajo operacijski sistemi različnih telefonov … Izberite tiste, za katere predvidevate, da bodo najbližje vašim strankam.
Če imate fizično trgovino, vam vsekakor priporočamo, da izberete tudi možnost plačila v trgovini, saj si bodo s tem kupci lahko zagotovili vaš izdelek in izognili stroškom dostave. Izbirate lahko tudi med nekaterimi oblikami plačevanja po povzetju. Ko boste izbirali med različnimi načini elektronskega plačevanja, izberite take, ki so bolj splošni in bodo ustrezni za večino vaših kupcev.
-
Woocommerce
Woocommerce je dodatek za spletne trgovine za vse tiste, ki že imate ali želite ustvariti svojo spletno stran preko platforme Wordpress. Omogoča nakup tako fizičnih izdelkov, kot tudi drugih storitev.
-
Hitra namestitev za obstoječe WordPress uporabnike
Izbira platforme WooCommerce je najboljša odločitev za vse tiste, ki že imate spletno stran podjetja, ki deluje prek platforme WordPress. Če to imate, si morate le naložiti vtičnik WooCommerce, vanj vpisati osnovne podatke o vaši spletni trgovini, izbrati možne načine plačila in dostave in spletna trgovina je že ustvarjena. Potrebno je izbrati le še glavno temo trgovine, jo malo oblikovno dodelati in vnesti artikle, ki jih imate v ponudbi.
Tako kot PrestaShop ima tudi WooCommerce osnovno upraviteljsko stran ta administratorja strani, prek katere lahko urejate vse podrobnosti v povezavi s svojo spletno trgovino.
-
Prilagajanje lokaciji kupca
WooCommerce spremlja lokacijo, kjer se kupec nahaja. Tako mu ob zaključku nakupa ponudi tiste možnosti plačila in dostave, ki ste jih določili za državo, v kateri se nahaja. Tako se ponudniki po navadi odločijo, da plačila po povzetju za tuje države ne bodo omogočili, hkrati pa določijo cenovno najbolj ugodne načine dostave, med katerimi lahko kupec izbira.
-
Sistemi plačevanja, ki jih omogoča WooCommerce
Uporabniki WooCommerca najpogosteje izberejo način plačila po povzetju, plačilo s kreditno kartico ter plačilo s Paypalom. Pri plačilu s Paypalom ali s kreditno kartico je pomembno, da določite svojo lokacijo in valuto, v kateri želite, da se plačilo izvede, saj se pretvorbe med valutami zaradi inflacije včasih nekoliko razlikujejo.
-
Magento
Magento je še ena od platform za izdelavo spletne trgovine, ki deluje na zelo profesionalnem nivoju. Med drugim ga uporablja veliko zelo znanih spletnih trgovin.
-
Razvrščanje artiklov glede na različne kriterije
Ko si na svoj računalnik naložite platformo Magento, vas že pričaka prva stran vaše spletne trgovine, ki jo morate urediti. Magento tudi omogoča, da lahko artikle v izbranih kategorijah, kupec razvršča glede na različne kriterije (cena, datum objave …). Tako je spletna trgovina bolj prilagojena kupcu, hkrati pa lahko kupec hitreje najde točno tiste izdelke, ki ga zanimajo.
-
Sistemi plačevanja, ki jih omogoča Magento
Če želite določiti sisteme plačevanja v Magentu, morate najprej določiti državo, v kateri se nahajate, da pri mednarodnem plačevanju ne bi prišlo do napak zaradi različnih valut. Nato pa lahko izbirate med načini plačevanja, ki jih Magento omogoča vašim kupcem. To so: plačilo s kreditno kartico, plačilo po povzetju, plačilo z elektronskim čekom, plačilo s Paypalom. Ker Magento obstaja v treh različicah, smo našteli osnovne možnosti načinov plačila, v naprednejših različicah, pa lahko izbirate več še več različnimi možnostmi.
Kaj pa težave z dostavo?
Ne glede na izbrano platformo vaše spletne trgovine, boste morali v postopku njene izdelave, izbrati načine dostave izdelkov. Ravno dostava po navadi sproži največ težav in vprašanj pri bodočih kupcih, saj imajo različne zahteve glede kraja in načina dostave. Odgovarjanje in reševanje težave vsakega kupca posebej je lahko zelo zamudno, zato vam priporočamo, da si omislite spletni vtičnik Pošte Slovenije. To je posebna brezplačna funkcija, ki bo kupcem olajšala izbiro načina dostave.
Spletni vtičnik Pošte Slovenija vašim strankam omogoča, da lahko izbirajo med različnimi načini dostave in izberejo tistega, ki jim najbolj ustreza. Paket lahko prevzamejo na izbranem Paketomatu, bencinskem servisu, pošti ali na domu. Poleg tega avtomatično omogoča tudi sledenje, kje v dostavni verigi se izdelek trenutno nahaja. Tako bodo kupci ves čas obveščeni kako napreduje dostava izdelka in vas ne bodo zasuli s tovrstnimi vprašanji.
Vtičnik namreč avtomatizira postopek izbire in izvedbe dostave id proizvajalca izdelka do naročnika.
Izbira platforme spletne trgovine, primernih vtičnikov , načina plačila in dostave mora biti premišljena in dobro načrtovana. Če si boste na začetku postavljanja spletne trgovine postavili dobre temelje, bo vaš trud poplačan z uspehom in privarčevanim časom, ki ga boste tako lahko porabili za razširjanje ponudbe in oglaševanju svojega podjetja.