Iskanje
Nazaj na blog

Prodaja preko interneta: TOP prevzemna mesta za vaše kupce!

Prodaja preko interneta: TOP prevzemna mesta za vaše kupce!

Število nakupov, opravljenih preko spleta, danes v primerjavi z nakupi v fizičnih prodajalnah vztrajno raste.

Prodaja preko interneta kupcem namreč ponuja številne prednosti, od tega, da lahko nakupujejo kar iz domačega naslonjača, do tega, da lahko enostavno primerjajo cene različnih ponudnikov.

Na spletnih trgovcih pa je, da svojim strankam zagotovijo čim enostavnejši prevzem nakupljenega blaga. Običajno se za to poslužujejo pošte in drugih dostavnih služb, še boljša pa je kombinacija dostave na dom in prevzema na prevzemnih mestih. Ta kupcu omogočajo, da do svojega paketa dostopa diskretno in kadarkoli, najboljše pa je, da lahko prevzem opravi v bližini svojega doma.

Možnost nakupovanja preko spleta je spremenila življenje tako kupcem kot prodajalcem.

Takšna prodaja je vsestranska in olajša prodajo tako majhnim podjetjem, ki si ne morejo privoščiti fizičnega prostora za prodajo, kot kupcem, ki lahko nakupujejo kjerkoli in kadarkoli, brez da bi zapustili udobje svojega doma.

Prav tako je v veliko pomoč posameznikom, ki so od željene trgovine preveč oddaljeni, da bi se lahko odpravili tja, ali pa so v situaciji, zaradi katere so vezani na dom.


Prednosti prodaje preko interneta


Kupovanje kjerkoli in kadarkoli. Povprečen posameznik danes polovico dneva preživi v službi, preostali čas pa si porazdeli med skrb za gospodinjstvo in družino ter počivanje oziroma ukvarjanje s hobiji. Zaradi napolnjenega vsakdanjika nemalokrat za brskanje po trgovinah, pregledovanje ponudbe in razmislek o najboljših opcijah zmanjka časa. Ko si le lahko vzamejo čas za to, pa so trgovine običajno že zaprte. S prodajo preko interneta lahko kupca na primer »ujamete« tudi med pavzo v nočni izmeni ali ko se po popoldanskem delu z vlakom pelje nazaj domov.

Prihranek časa. Če želimo nakupovati v fizični trgovini, moramo najprej priti do nje. Še posebej ljudem, ki ne živijo v prestolnici ali večjih, bolj nakupovanju prijaznih mestih, to vzame veliko časa. Običajno potem sledi še sprehod med policami trgovine in kot bi mignil smo zapravili dve uri ali še več. S prodajo preko interneta pa svojim kupcem pomagate koristno porabiti tisto malo prostega časa, kar ga imajo, saj lahko nakup opravijo zgolj z nekaj kliki, svoj preostali čas pa posvetijo drugim, bolj pomembnim stvarem. Tako lahko v svojo trgovino pritegnete tudi kupca, ki trpi kronično pomanjkanje časa, saj mu nakup vzame zgolj nekaj sekund.

Nižji stroški. Za vas kot prodajalca je prodaja preko spleta boljša opcija, saj so s tem povezani stroški bistveno nižji kot pri fizični prodaji. Gostovanje spletne trgovine je veliko cenejše kot najemnina (še posebej na boljši lokaciji), poleg tega pa vam ni treba najemati osebja za prodajo in skrb za trgovino. Če pa že želite imeti asistenta, ki vam bo pomagal pri vodenju posla, pa lahko delo opravlja tudi na daljavo in tako nimate stroškov z njegovim oziroma njenim prevozom na delo.

Večja ponudba. Kot ponudniku predmetov ali storite vam prodaja preko interneta omogoča, da niste toliko omejeni s fizičnim prostorom (potrebujete le skladišče ali pa še tega ne, če strankam blago pošilja neposredno proizvajalec). Zato lahko strankam ponudite veliko več in s tem povečate svoj zaslužek.

Nobene gneče. Še posebej v obdobjih velike nakupovalne mrzlice, kakršna ljudi zagrabi na primer za Valentinovo ali okrog božiča, so trgovine običajno dobesedno nabasane. To sicer pomeni večje zaslužke, a hkrati tudi več dela in dejstvo, da boste morali najeti dodatno pomoč. Nekateri kupci sovražijo gnečo, zato se lahko zgodi, da se bodo na vratih enostavno obrnili in odšli drugam. Prodaja preko spleta vam omogoča, da imate povečan promet pod kontrolo brez dodatnih okrepitev in brez strahu, da bi gneča odgnala bolj sramežljive kupce. Imeti morate le močno spletno stran, ki bo prenesla dodatne obremenitve.

Enostavno primerjanje cen. Danes se osveščeni kupci že dobro zavedajo, da večino stvari lahko dobijo pri več ponudnikih. To pomeni, da imajo več izbire in da se lahko odločijo za nakup pri tistem ponudniku, ki jim ponuja artikel po najnižji ceni oziroma za isto vsoto ponuja čimveč. Če ste kot ponudnik predmetov ali storitev ponosni na to, da so vaše cene izjemno konkurenčne in da strankam ponujate največ za njihov trdo prisluženi denar, ste lahko prepričani, da vas bodo, če boste imeli vzpostavljeno spletno prodajo (ob primernem oglaševanju, seveda), kupci hitro odkrili.

Lažje pošiljanje daril. V primeru, da stranka kupi darilo v fizični trgovini, ga mora obdarovancu odnesti osebno ali pa si mora narediti dodatno delo s tem, da ga nese na pošto. Pomena vzdrževanja osebnega stika s sočlovekom sicer ne smemo zanikati, a včasih so okoliščine pač takšne, da osebna dostava darila skupaj z objemom in poljubom ni mogoča. V takšnih situacijah je druga najboljša opcija pošiljanje darila po pošti. A kot smo že zapisali, v primeru, da mora tisti, ki obdaruje, darilo sam odnesti na pošto, to pomeni dodatno delo zanj povsem po nepotrebnem. Kot prodajalec, ki mu ni vseeno za njegove stranke, lahko kupcu pomagate in mu omogočite, da pošlje darilo neposredno na prejemnikov naslov.

Nobenega pritiska s strani prodajalcev. Nekatere stranke težko rečejo »ne«. Med prodajalci, ki v večini primerov stranki želijo zgolj pomagati najti tisto, kar potrebujejo, pa so določeni takšni, ki s pridom izkoriščajo njihovo neodločnost na način, da jim poleg tega, po kar so prišli, vsiljujejo še druge izdelke. Lahko se zgodi, da se stranka v takšno trgovino ne bo več vrnila.

Za sramežljive in tiste, ki ne marajo konfliktov, je prodaja preko interneta tisto, kar jim omogoča normalno življenje z vsem, kar potrebujejo. Iz fizične trgovine običajno prinesejo za celo naročje stvari, za katere ne vedo, kaj bi počeli z njimi, saj enostavno težko zavrnejo človeka, ki jim nekaj ponuja. To je sicer dobro za vas, a kot rečeno, lahko pride do tega, da takšne stranke ne bo več v trgovino.

Kot že omenjeno, imate pri prodaji preko spleta dve možnosti:

- lahko kupcu pošljete paket z dostavno službo.

- ali pa ga pošljete na prevzemno mesto, kjer ga lahko kupec prevzame pod svojimi pogoji.

Ta vrsta dostave se obnese pri lažjih artiklih, kot so oblačila, dodatki za dom, manjši aparati in podobno, pri večjih stvareh, kot sta pohištvo in bela tehnika, pa stranke večinoma še vedno preferirajo dostavo na dom.

A kot prodajalcu se vam nikakor ni treba odločiti zgolj za eno od teh dveh opcij. Idealno je, če strankam omogočate prevzem na prevzemnem mestu ali dostavo na dom ali pa morda celo kombinacijo obojega. V večini primerov je namreč lahko prevzemno mesto sekundarna lokacija, v primeru, da dostava na dom ni bila uspešna.


Prevzem na prevzemnem mestu vs. dostava na dom

Prilagodljivost časa in lokacije prevzema. Dostavne službe običajno delajo dopoldan, ko smo tudi ostali v službi, in to lahko oteži in po nepotrebnem zavleče dostavo. Prevzemna mesta so glede tega bolj fleksibilna, saj je možno tam paket prevzeti skoraj kadarkoli. Kupec si lahko že ob naročilu sam s seznama enostavno izbere prevzemno mesto, ki je najbližje njegovemu domu, službi ali kakšni drugi lokaciji, do katere lahko dostopa spotoma. Z možnostjo prevzema na prevzemnem mestu je tako prodajalcu kot kupcu prihranjenega ogromno časa in živcev, saj ni toliko čakanja, vračil in ponovnega pošiljanja.

Prevzemna mesta omogočajo diskretnost. Če stranka preko spleta kupi darilo, presenečenje za osebo, s katero živi, lahko kurir, ki paket dostavi na dom, zadevo naredi precej nerodno. Na prevzemnem mestu pa se lahko kupec na primer ustavi na poti iz službe in tako poskrbi, da bo presenečenje zagotovo uspelo.

Manj zavrnjenih paketov. Z možnostjo prevzema na prevzemnem mestu imate tudi vi kot prodajalec veliko manj skrbi, saj dejstvo, da lahko stranka paket prevzame, ko ji to ustreza, pomeni manj paketov, ki se bodo vračali k vam.

Nižji stroški za prodajalca. Raziskave kažejo, da je prevzem na prevzemnem mestu večinoma cenejši od dostave na dom.

A POZOR! Imeti več možnosti ni nujno boljše. Če strankam ponudite možnost prevzema na prevzemnem mestu, poskrbite, da bo z vaše strani ta opcija dodelana do potankosti. Stranke se namreč rade osredotočajo na negativne vidike poslovanja s ponudnikom in nihče ne bo vesel možnosti, če mu bo ta možnost povzročala dodatne preglavice. Pri prevzemu v poslovalnici, na primer, morate poskrbeti, da bo prostor temu prilagojen, osebje usposobljeno za predajo paketov. Pri prevzemu na partnerskem prevzemnem mestu ali na paketomatu pa morate stranki omogočiti čimlažjo izbiro najbližjega prevzemnega mesta.

Zdaj, ko smo obdelali prednosti prodaje preko spleta pred fizično prodajo in prednosti prevzemnih mest pred dostavo na dom, pa se lahko posvetimo najboljšim možnostim, kar se tiče prevzemnih mest. Pri vsakem bomo opisali njegove prednosti in zapisali tudi, na katere stvari morate biti pozorni, če se odločite svojim strankam ponuditi to možnost.


TOP prevzemna mesta za vaše stranke

Poslovalnica. V primeru, da imate poleg spletne tudi fizične trgovine, lahko svojim strankam seveda omogočite, da nakupljeno prevzamejo v kateri od vaših poslovalnic. Kupci so danes postali precej neučakani in na ta način jim omogočite, da kupljeno prevzamejo še isti dan. Ker je kupljeno blago že na lokaciji, vam seveda ne bo treba plačevati stroškov dostave.

A prevzem v poslovalnici je seveda v večini primeren le za stranke, ki živijo v bližini katere od vaših poslovalnic. Če ste podjetje, ki ima samo eno ali majhno število fizičnih poslovalnic in si želite povečati bazo potencialnih kupcev, jim morate zagotoviti prevzem preko spleta kupljenega blaga čimbližje njihovega doma.

Paketomati. Tudi pri nas so avtomati, kjer kupec lahko prevzame paket, čedalje bolj razširjeni. Običajno se nahajajo na javnih mestih s 24-urnim dostopom. Tako lahko kupec pride po paket takrat, ko mu to ustreza. Primerna opcija tudi za kupce, ki se raje izogibajo stiku z ljudmi – takih je med tistimi, ki kupujejo preko spleta, kar nekaj. Paketomati ustrezajo tudi tistim kupcem, ki preko spleta naročajo v želji po diskretnosti.

Težava pri paketomatih je v tem, da večjih paketov dostavljalec enostavno ne bo mogel spraviti vanje. Če svojim kupcem ponujate možnost prevzema iz paketomata, boste morali biti pozorni, da bodo dimenzije paketa ustrezale dimenzijam paketomata. Poleg tega pa je to dokaj nova tehnologija, ki je lahko za kupce, ki so komaj osvojili nakupovanje preko spleta, nekoliko zastrašujoča. Glede na vašo ciljno skupino kupcev se odločite, ali je smiselno ponuditi prevzem na paketomatu ali ne.

Partnersko prevzemno mesto. Ta prevzemna mesta delujejo podobno kot prevzem v poslovalnici, le da kupec paketa ne prevzame na vaši lokaciji, ampak na lokaciji, s katero imate o tem sklenjen dogovor. Pri nas so to običajno bencinske črpalke. S pomočjo partnerskih prevzemnih mest lahko strankam zagotovite možnost prevzema paketa v bližini njihovega doma, če paketomati niso vaša najljubša izbira.

Slaba stran partnerskih prevzemnih mest je, da bo moral nekdo kriti stroške hranjenja paketa na tem prevzemnem mestu. Vaša odločitev pa je, ali boste ta strošek krili sami ali ga boste prevalili na kupce in s tem tvegali zmanjšanje prometa.

Pošta. Enako omogoča tudi prevzem v stranki najbližji poslovalnici Pošte Slovenija.


Omogočite kupcu čimlažji prevzem na prevzemnem mestu

Možnost prevzema paketa na prevzemnem mestu ima, kot smo pisali zgoraj, določene prednosti pred dostavo na dom.

Vendar pa obstajajo dobri in malo manj dobri načini, da kupcem ponudite izbiro prevzemnega mesta. Vsekakor je dobro, da kupci o teh prevzemnih mestih že na vaši spletni strani dobijo čimveč informacij.

V primeru partnerskega prevzemnega mesta jim morate zagotoviti podatke o naslovu in odpiralnem času, v nasprotnem primeru bodo morali vašo spletno stran zapustiti in te podatke iskati sami. Vsak klik na drugo spletno stran pa pomeni, da morda nakupa ne bodo opravili do konca.

Dobro je, da je lokacija prevzemnega mesta prikazana na zemljevidu, lahko pa vaša spletna stran glede na kupčevo trenutno pozicijo ali vnesen domači naslov prikaže tudi najbližje prevzemno mesto.


Če povzamemo:

Z možnostjo prevzema na prevzemnih mestih kupcem olajšate izkušnjo nakupovanja in pomagate zagotoviti, da se bodo k vam radi vračali.

Svojim strankam lahko ponudite različna prevzemna mesta glede na svoje preference in preference vaših strank. V vsakem primeru pa jim morate ob izbiri prevzemnega mesta dati čimveč informacij, da ne bodo v iskanju odpiralnega časa ali naslova zapuščali vaše spletne strani, saj to pomeni več možnosti, da ne bodo dokončali nakupa.

Komentarji
Napiši komentar Zapri okno za komentiranje
Please leave this blank